Social Pathology and Prevention 2016, 2(1):77-80

PRESCHOOL CHILD IN SOCIALLY EXCLUDED ENVIRONMENT

Eva ©otolová
doc. PaedDr. Eva ©otolová, Ph.D., Faculty of Education, Charles University in Prague, Department of Special Education, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, The Czech Republic, eva.sotolova@pedf.cuni.cz

Kolaříková, M. (2015). Dítě předąkolního věku v prostředí sociální exkluze. [Preschool Child in Socially Excluded Environment]. Opava: Silesian University in Opava.

Published: March 1, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
©otolová E. PRESCHOOL CHILD IN SOCIALLY EXCLUDED ENVIRONMENT. Social Pathology and Prevention. 2016;2(1):77-80.
Download citation

References

  1. Bartoňová, M. (2009). Strategie ve vzdělávání ľáků se sociálním znevýhodněním se zřetelem na romské etnikum v počátečním vzdělávání. [Strategy for the Education of Pupils with Social Disadvantage with Regard to the Roma Ethnicity in Initial Education]. Brno: Masaryk University.
  2. Kaleja, M. (2015). (Ne)připravený pedagog a ľák z prostředí sociální exkluze. [(Un) prepared Teacher and Pupil from the Environment of Social Exclusion]. Opava: Silesian University in Opava.
  3. Liégeois, J. P. (1995). Rómovia, cigáni, kočovníci. [Roma, Gypsies, Travelers]. Bratislava: Informačné a dokumentačné stredisko o Rade Európy [Information and Documentation Centre about Council of Europe], Academia Istropolitana, Charis.
  4. Petrasová, A., & et al. (2012). Analýza vzdelávacích potrieb pedagogických a odborných zamestnancov základných ąkôl. [Analysis of Educational Needs of Pedagogical and Professional Staff of Elementary Schools]. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum. [Methodical-pedagogical centre].
  5. Portik, M. (Ed.). (2001). Rómske etnikum v systéme multikultúrnej edukácie: zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. [Roma Ethnicity in the Multicultural Education System: Proceedings of the International Scientific Conference], Preąov, 21 September 2000, Preąov: Faculty of Education of University of Preąov.
  6. ©otolová, E. (2011). Vzdělávání Romů. [Education of the Roma]. Prague: Karolinum.
  7. Zezulková, E. (2015). Vybrané faktory komunikační kompetence ľáků v primárním vzdělávání. [Selected Factors of Communication Competence of Pupils in Primary Education]. Opava: Silesian University in Opava.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.