Social Pathology and Prevention 2017, 3(2):79-83 | DOI: 10.25142/spp.2017.009

DIRECT AND CLEAR SUPPORT OF THE EDUCATIONAL INCLUSION

Eva Zezulková
Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, Institute of Pedagogical and Psychological Sciences

Published: August 1, 2017  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zezulková E. DIRECT AND CLEAR SUPPORT OF THE EDUCATIONAL INCLUSION. Social Pathology and Prevention. 2017;3(2):79-83. doi: 10.25142/spp.2017.009.
Download citation

References

  1. Kaleja, M. (2014). Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky [Determinants of Education of Socially Excluded Pupils from the Perspective of Special Needs Pedagogy]. 1st Issue. Ostrava: Pedagogical Faculty of Ostrava University in Ostrava.
  2. Kaleja, M., & Zezulková, E. (2015). Etnografie školy jako edukační realita současnosti [Ethnography of School as the Current Educational Reality]. Opava: The Centre for Empirical Research, Faculty of Public Policies, Silesian University.
  3. Kaleja, M., & Zezulková, E. (2016). Školská inkluze versus exkluze [School Inclusion Versus Exclusion]. Vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření [Selected contexts of the education of socially excluded children and pupils in need of support measures]. Ostrava: Pedagogical Faculty, University of Ostrava.
  4. Kucharská, A. et al. (2013). Školní speciální pedagog [Special Needs Teacher]. Prague: Portál.
  5. Lechta, V. (Ed.). (2016). Základy inkluzívní pedagogiky [The Foundations of Inclusive Education.]. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole [The Child with Disability, Disorder and at Risk at School]. Prague: Portál.
  6. Zapletalová, J., & Mrázková, J. (2016). Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními [Methodology for the Design of Support Measures in Schools in Cooperation with School Counselling Units]. Prague: National Institute for Education.
  7. Zezulková, E. (2015). Vybrané faktory komunikační kompetence žáků v primárním vzdělávání [Selected Factors of Communication Competences of Pupils in Primary Education]. First issue. Opava: Silesian University in Opava.
  8. Zezulková, E., & Kaleja, M. (2016). Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice [Heterogeneity of Primary Schools Pupils in Special Needs Pedagogical Diagnostics]. In: Pedagogická diagnostika a evaluace 2016 [Teaching diagnostics and evaluation of 2016]: Pedagogická diagnostika a evaluace 2016 [Teaching diagnostics and evaluation of 2016] (pp. 15-25). Ostrava: University of Ostrava.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.