Social Pathology and Prevention 2015, 1(2):83-91 | DOI: 10.25142/spp.2015.014
BARRIERS TO PRESCHOOL EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF THE PARENTS OF PRESCHOOL AGED CHILDREN IN ENVIRONMENTS AT RISK OF SOCIAL EXCLUSION
- 1 Mgr. Kamil Janiš, Ph.D., Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, The Institute of Pedagogical and Psychological Sciences, Bezručovo náměstí 885/14, 746 01, Opava, Czech Republic, kamil.janis@fvp.slu.cz
- 2 Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D., Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, The Institute of Pedagogical and Psychological Sciences, Bezručovo náměstí 885/14, 746 01, Opava, Czech Republic, marta.kolarikova@fvp.slu.cz
Zveřejněno: 1. září 2015 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Janiš K, Kolaříková M. BARRIERS TO PRESCHOOL EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF THE PARENTS OF PRESCHOOL AGED CHILDREN IN ENVIRONMENTS AT RISK OF SOCIAL EXCLUSION. Social Pathology and Prevention. 2015;1(2):83-91. doi: 10.25142/spp.2015.014.
Reference
- Hůle, D. et al. (2015). Zavedení povinného předškolního vzdělávání pro děti z rodin ohrožených sociální exkluzí se zapojením OSPOD (Studie proveditelnosti). [The introduction of compulsory preschool education for children from families at risk of social exclusion, involving OSPOD (Feasibility Study)]. Plzeň [Pilsen]: Společnost Tady a teď, o.p.s. [The Here and Now Company, PBC].
- Kolaříková, M., & Janiš, K. Jr. (2015). Sociologická analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí z prostředí sociální exkluze v předškolním vzdělávání. [Sociological Analysis Focused on the Description and Identification of Barriers to the Participation of Children from Environments of Social Exclusion in Preschool Education]. Final Project Report. Opava: Silesian University in Opava. http://elearning.fvp.slu.cz/mod/resource/view.php?id=32214.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.