Social Pathology and Prevention 2017, 3(2):79-83 | DOI: 10.25142/spp.2017.009
DIRECT AND CLEAR SUPPORT OF THE EDUCATIONAL INCLUSION
- Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, Institute of Pedagogical and Psychological Sciences
Zveřejněno: 1. srpen 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Kaleja, M. (2014). Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky [Determinants of Education of Socially Excluded Pupils from the Perspective of Special Needs Pedagogy]. 1st Issue. Ostrava: Pedagogical Faculty of Ostrava University in Ostrava.
- Kaleja, M., & Zezulková, E. (2015). Etnografie školy jako edukační realita současnosti [Ethnography of School as the Current Educational Reality]. Opava: The Centre for Empirical Research, Faculty of Public Policies, Silesian University.
- Kaleja, M., & Zezulková, E. (2016). Školská inkluze versus exkluze [School Inclusion Versus Exclusion]. Vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření [Selected contexts of the education of socially excluded children and pupils in need of support measures]. Ostrava: Pedagogical Faculty, University of Ostrava.
- Kucharská, A. et al. (2013). Školní speciální pedagog [Special Needs Teacher]. Prague: Portál.
- Lechta, V. (Ed.). (2016). Základy inkluzívní pedagogiky [The Foundations of Inclusive Education.]. Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole [The Child with Disability, Disorder and at Risk at School]. Prague: Portál.
- Zapletalová, J., & Mrázková, J. (2016). Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními [Methodology for the Design of Support Measures in Schools in Cooperation with School Counselling Units]. Prague: National Institute for Education.
- Zezulková, E. (2015). Vybrané faktory komunikační kompetence žáků v primárním vzdělávání [Selected Factors of Communication Competences of Pupils in Primary Education]. First issue. Opava: Silesian University in Opava.
- Zezulková, E., & Kaleja, M. (2016). Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice [Heterogeneity of Primary Schools Pupils in Special Needs Pedagogical Diagnostics]. In: Pedagogická diagnostika a evaluace 2016 [Teaching diagnostics and evaluation of 2016]: Pedagogická diagnostika a evaluace 2016 [Teaching diagnostics and evaluation of 2016] (pp. 15-25). Ostrava: University of Ostrava.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.